PaedDr. Veronika Dropčová, PhD.
riaditeľka školy
Naozaj úprimne túžim v prvom rade po tom, aby sme v škole vychovávali deti, ktoré sú schopné akceptovať iných, uznať svoje omyly, pochváliť sa svojimi talentmi, či argumentovať aj inými slovami ako „to je môj názor“ (ako to v poslednej dobe často vidíme v rôznych diskusiách na internete).
zástupkyňa riaditeľky školy, triedna učiteľka v 3.A
Hra je veľmi účinná a nenásilná pomôcka vzdelávania. Žiaci totiž pri hrách zabúdajú na to, že sa vlastne učia a nebrzdí ich to v ich myšlienkových procesoch a rozvíjaní.
vedúca vychovávateľka, vychovávateľka v 3.C
S prváčikmi je radosť pracovať, pretože dokážu prejavovať lásku spontánne a majú úprimnú radosť často aj z maličkostí. Niekedy stačí, keď ich len počúvate a ukážete im, že vám záleží na každom z nich.
triedna učiteľka v 1.A
Chcela by som, aby sa deti naučili riešiť konflikty medzi sebou nenásilnou formou, bez prehnaných emócií, aby sa dokázali aktívne navzájom počúvať, vcítiť sa do pocitov druhého, dokázali nájsť spoločné riešenie, ktoré by vyhovovalo každému.
triedna učiteľka v 1.B
Nesmierne ma teší, keď deti medzi sebou vychádzajú, hrajú sa spolu a učia sa spolupracovať.
triedna učiteľka v 2.A
Učiť som túžila už od základnej školy, môj sen, túžba, poslanie. Deti sú ako bezodný pohár inšpirácie a nekonečnej fantázie s obrovskou chuťou bádať a poznávať.
Mgr. Alexandra Adela Šabo Vargová
triedna učiteľka v 2.B
… detský smiech je tá najkrajšia hudba na svete a detská úprimnosť to najčistejšie zrkadlo, v ktorom vidíš skutočnú pravdu …
vedúca metodického združenia, školská digitálna koordinátorka, triedna učiteľka v 3.B
Zbožňujem, keď deti skúmajú, skúšajú a učia sa na chybách. Vedia, že urobiť chybu nie je zlé, ale potrebné k tomu, aby sme sa niečo nové naučili. Že iba spoluprácou vieme z danej aktivity získať oveľa viac, akoby to bolo v prípade jednotlivca. Preto pri svojej práci veľmi často využívam skupinové aktivity.
triedna učiteľka v 3.C
Spolu so žiakmi sa snažíme budovať ich lásku k čítaniu a ku knihám, aby to mali v budúcom živote jednoduchšie. Pretože sa stotožňujem s názorom, že ten, kto má rád čítanie i knihy sa veľa dozvie a potom i veľa vie.
triedna učiteľka v 4.A
Predmety sa jednoducho snažím dávať do praxe, t. j. približujem deťom na čo im toto bude, kde to využijú. Postupom času už deti prichádzajú na to aj samostatne a najideálnejšie je to vtedy, keď pochopia, že učiť sa je dôležité pre nich a ako bonus je, že môžu mať z toho radosť a zábavu.
učiteľ rímskokatolíckeho náboženstva
Učím náboženstvo a snažím sa deťom priblížiť alfu a omegu všetkého – Boha.
učiteľka angličtiny
vychovávateľka v 1.A
Kladiem si za cieľ výchovu k hodnotám, ktoré mi dávajú zmysel. Aby sa deti dokázali navzájom počúvať a rešpektovať, prejavovať si úctu a aby pochopili, že každý z nich, z nás, je jedinečný originál.
vychovávateľka v 1.B
Chcem byť správnou motivátorkou – osobou, ktorá v deťoch vzbudí zvedavosť, záujem a nadšenie z nepoznaného, čím prispejem aj svojou trochou k ich osobnostnému rastu.
vychovávateľka v 2.A
Asi najradšej mám rozhovor s deťmi, keď sa môžeme spoznávať a vybudovať si vzájomnú dôveru. Keď si môžeme s deťmi zaspievať a popritom vytvoriť niečo pekné, jedinečné.
vychovávateľka v 2.B
Rada pracujem v pohodovej atmosfére, kde máme dostatok času vytvoriť niečo nové, pekné, potešiť sa z toho a popri tom sa rozprávať a spoznávať v tvorivom neporiadku.
vychovávateľka v 3.A
Venujem sa budovaniu kritického a kreatívneho myslenia riešenia problémov, lebo aj rozvíjanie týchto kompetencií zabezpečuje deťom šťastnejšiu budúcnosť. Aby vedeli rozoznávať informácie, ktoré im škodia a neprijímali všetko – hlavne z online prostredia.
vychovávateľka v 3.B
Som vďačná, že môžem pracovať ako vychovávateľka práve v tejto našej škole. Stále sa chcem posúvať vpred, získavať nové informácie, nápady, inšpirácie.
vychovávateľka v 4.A
Mojou srdcovkou je environmentalistika ako taká. Postupom času sa dostáva počuteľne do popredia a som za to rada. Veď nám našu Zem Pán Boh zveril, tak si ju treba chrániť a zveľaďovať.
školská špeciálna pedagogička
Mám rada situácie, v ktorých sme s učiteľom zohratí a vedieme deti k niečomu novému, často úplnou improvizáciou.
asistentka učiteľa v 3.C a 4.A
Najlepšie sa cítim, keď deti príjmu učivo, porozumejú mu a ovládajú ho a zároveň sú spokojné a šťastné. Rovnako sa cítim najlepšie keď viem, že odbremeňujem učiteľa a som jeho pravou rukou.
asistentka učiteľa v 3.A
Najviac ma momentálne láka venovať sa deťom s poruchami autistického spektra. Sú to podľa mňa veľmi výnimočné deti.
asistentka učiteľa v 1.A a 3.C
… divadlo je pre mňa srdcovou záležitosťou: oblasť, ktorá je ako samotné deti plná improvizácie, tvorivosti a hravosti a vie prepojiť aj zdanlivo neprepojiteľné.