Ako druhý krok, ktorý sme absolvovali na našej spoločnej ceste za dobrodružstvom a výzvou byť lepší, šetrnejší a ohľaduplnejší v rámci programu Zelená škola, bol audit. My sme si zo všetkých oblastí vybrali tému Nakupovanie, no tá je tak široká, že sme sa hrali na detektívov aj v oblasti hospodárenia s vodou, potravinami, tvorbou a narábaním s  odpadom a pozreli sme sa i na to, čo všetko sa u nás deje v oblasti zelene a ochrany prírody. A prišli sme na toto:

Nakupovanie

Silné stránky:
  • škola ponúka možnosť spoločne zakúpiť školské potreby na začiatku školského roka
  • používame obojstrannú tlač
  • používame šmiráky
  • dopisuje sa do nevypísaných zošitov
  • na tabuľu sa používajú fixky s vymeniteľnou náplňou
  • v škole sa prezúvame vo vestibule, topánky si žiaci nosia vo vreckách do svojich skriniek na poschodí
  • používame prateľné návleky pri vstupe z vestibulu na poschodie
  • pri vchodových dverách sú umiestnené rohožky na očistenie topánok
  • vítané sú nábytky, hračky.. z druhej ruky
  • organizujeme swap hračiek, kníh a oblečenia
Slabé stránky
  • nakupujú sa čistiace prostriedky v malých nádobách
  • čistiace prostriedky neobsahujú označenie, ktoré prezentuje, že obsah i obal výrobku sú šetrné k životnému prostrediu
  • nakupujú sa papierové obrúsky, ktoré predstavujú významnú finančnú položku i objemovú položku v odpade

Voda

Silné stránky:
  • sme vyzývaní k šetreniu vody
  • na wc pri umývadlách je umiestnená informácia o šetrení vody
  • dažďovú vodu zachytávame do zberných nádob
  • vodou šetríme v kuchynke pre zamestnancov (ráno sa varí voda do kanvice držiacej teplú vodu, z ktorej si každý môže spraviť čaj, zaliať kávu. Nespotrebovaná voda sa vylieva do krhly, s ktorou sa polievajú kvety v škole)
slabé stránky:
  • chýbajú informácie o šetrení vody pri umývadlách v triedach a na niektorých wc

Zeleň o ochrana prírody

Silné stránky:
  • máme permakultúrnu záhradu s prvkami (bylinková špirála, hmyzí hotel, vyvýšené záhony, kompostovisko, jedlé kríky..) permakultúrnej záhrady (možnosť učenia sa vonku, výsadby žiakmi)
  • záhrada s platanmi (možnosť učiť sa vonku)
  • chováme dáždovky v dvoch vermikopostéroch
Slabé stránky:
  • pred školou obmedzený priestor pre opeľovače – vysypané štrkom
  • v platanovej záhrade chýbajú bylinkové, kvetové záhony, jedlé kríky

Odpady

Silné stránky:
  • separujeme papier, plast v triedach, bioodpad na chodbách školy
  • zbierame použité kefky, jedlé oleje a baterky
Slabé stránky:
  • nesprávne triedime odpad, čím sa zbytočne tvorí komunálny odpad
  • chýba kompostér a zberná nádoba na sklo pri škole

Potraviny

Silné stránky:
  • pri akciách školy sa pečú (učiteľmi, rodičmi) koláče, slané jedlá
  • používame opätovne použiteľný riad
  • voda na pitie sa ponúka z vodovodu v džbánoch
  • deti si nosia vlastné fľaše a tie si podľa potreby dopĺňajú s vodou z vodovodu
  • darčeky od Mikuláša boli balené v organzových (opätovne použiteľných) vreckách
Slabé stránky:
  • neprihliada sa na prítomnosť palmového oleja v cukrovinkách
  • neprihliada sa na kúpu výrobkov s označením (bio, fairtrade..)