Pracovná pozícia: školská špeciálna pedagogička a učiteľka rímskokatolíckeho náboženstva
Email: zofia.salcakova@csshviezdoslavov.sk
Telefón: 0905 250 400
Čo ma na práci s deťmi s rôznymi špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami baví najviac?
Kam sa chcem posunúť vo svojom profesijnom živote? Čomu sa chcem venovať viac? Čo z mojej profesie ma najviac zaujíma?
Z môjho súkromia prezradím, že…:
Mám rada prírodu , zvieratá . Mačky , ktoré mám dve , psov – tiež mám dvoch , a samozrejme kone.
Rada čítam kriminálky , a knihy vôbec. Mám rada čokoládu . Taktiež veľmi rada tvorím a objavujem nové techniky na tvorenie.
Konzultačné hodiny pre rodičov sú po dohode (mailom, telefonicky alebo cez edupage).
Úlohy školskej špeciálnej pedagogičky:
- poskytuje konzultácie pri prijímaní žiakov so ŠVVP do ZŠ;
- zakladá, vedie, aktualizuje a kompletizuje dokumentáciu začlenených žiakov;
- poskytuje špeciálno-pedagogické intervencie začleneným žiakom realizované podľa jednotlivých IVVP;
- vypracováva IVVP novozačleneným žiakom so ŠVVP;
- po konzultáciách s triednymi učiteľmi a ostatnými pedagógmi dopĺňa a prepracováva IVVP začlenených žiakov na aktuálny školský rok;
- poskytuje pomoc pedagógom pri vypracovávaní jednotlivých individuálnych plánov začleneným žiakom z predmetov určených poradenským zariadením;
- individuálne pracuje so začlenenými žiakmi podľa rozvrhu;
- pomáha pri riešení problémov začlenených žiakov;
- poskytuje konzultácie s rodičmi začlenených žiakov;
- zabezpečuje rediagnostiky podľa pokynov poradenských zariadení;
- v prípade potreby prekonzultuje a zabezpečí využívanie kompenzačných pomôcok u začlenených žiakov (používanie notebooku, tabuliek a pod.);
- podľa žiadosti jednotlivých pedagógov a podľa možností školy zabezpečí asistenciu k integrovaným žiakom počas vyučovania;
- spolupracuje s pedagógmi;
- spolupracuje s riaditeľkou školy;
- spolupracuje s centrami pedagogicko –psychologického poradenstva a prevencie (ďalej len CPPPaP) a s centrami špeciálno –pedagogického poradenstva (ďalej len CŠPP);
- spolupracuje pri hodnotení začlenených žiakov a žiakov so ŠVVP;
- zúčastňuje sa na zápise do 1. ročníka;
- zúčastňuje sa na školeniach a vzdelávacích aktivitách;
- samovzdeláva sa v oblastiach špeciálnej pedagogiky.